Smart, very smart indeed

Okej. Nu är det såhär att jag har fuckat till det rejält vad gäller pluggewt i höst. Men okej, andas, ta ett steg i taget. Det löser sig. Det gör det alltid. På ett eller annat sätt. Ibland får man vänta ut det och ibland får man själv vara den drivande kraften. Ta tag i saker och ting. Tvinga dem att hända. Med bara viljestyrka om så skulle vara. För ingenting är omöjligt, bara man vill det tillräckligt mycket. Och därmed basta.

Nu de senaste veckorna har jag varit arbestlös, inte jobbat något, inte gjort något vettigt alls, verkligen bara lullat runt. Det passar inte mig alls. Då blir jag som en zombie, utan liv, hopp och drömmar. Men jag är en kämpe. Jag vill inte att det ska vara såhär, så därför får det bli ändring på det. Punkt slut. Nu i och med att jag ska börja plugga (vilka kurser återstår att se då jag fuckat upp det totalt som sagt var) i höst, närmare bestämt den sista augusti, så kommer allting gå mkt lättare känns det som. Med mer struktur så kan jag lättare se till att få saker gjort, känna mig behövd, känna att jag GÖR ngt, ngt vettigt. Då kommer det också vara lättare att planera för framtiden och känna hopp, tillit och glädje.

Tfänk så mkt jag egentligen har att vara glad över. Jag har underbara vänner, jag har ben att röra mig med, jag är fullt frisk, jag har en underbart underbar häst, älskade katter och jag har intressen jag brinner för, saker jag vill lära mig, uppleva.

Jag har btw uppaterat min andra blogg, neverbackdown.blogg.se, läs vid brist på annat att göra eller ngt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0