Ett två tre, klick!

Ojsan, hoppsan som det kan gå. Nu har jag visst klickat hem lite saker, närmare bestämt ett par creepers, en topp, ett par lackskor från Pleaser samt ett par nätstrumpbyxor. Att jag beställde just Creepers är lite lustigt då jag tidigare tyckte att de var det fulaste som fanns i princip, men nu har jag ändrat åsikt i frågan och tycker att det är riktigt snyggt till exempelvis ett par jeans, linne och en jeansväst, eller till och med en kort tajt kjol. Lite psychobillystuk alltså. Det var inte förrän igår som jag på riktigt fick upp ögonen för psychobilly, både musiken och kläderna. Jag har alltid gillat rockabilly kläder, men tyckt att det hela blivit lite väl sött och propert för min smak, et voila! Psychobilly är svaret! Det är typ som rockabilly, fast lite hårdare, och med lite mer punkinfluenser. Det anspelar väldigt mycket på tabubelagda områden och skräck, och man lägger fram det på ett inte fullt så allvarligt sätt. Vilket passar mig som handen i handsken. Vad gäller musiken så har jag inte lyssnat så himla mycket på det, men ett band jag gillar riktigt mycket är Koffin Kats som är ett band från USA.

Toppen jag beställde var fruktansvärt dyr, och jag har så himla mycket dåligt samvete över hur mycket den kostade. Jag vill helst inte tänka på det alls. Men, faktum kvarstår att jag faktiskt velat ha den här toppen i flera år, så nu kände jag att vad fan, jag slår till helt enkelt. Nätstrumpbyxor lyckades det också bli, och de som sett mina andra nätisar vet att det var på tiden med ett par nya. Angående Pleaserskorna så säger jag bara en sak. Eller nä, två. Lack och 18 centimeters klack. Nom nom nom. Så snyggt, så fierce, och så svårt att gå i haha.

Pics, pics. Vad vore väl ett blogginlägg om dyra och onödiga vanor utan bilder? Just det, ingenting.
Håll till godo;






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0