Falsterbo Horse Show






Årets event är här! Falsterbo Horse Show är alla hästintresserades mecka. Det är det som folk vallfärdar till, bunkrar upp inför och ser fram emot i ett helt år. Så fort det är över börjar förberedelserna inför nästa gång.

Vad det är som gör FHS så bra går inte beskriva. Det är något med stämningen, miljön, alla shower, utställare, mängder utav hästar, välkända ryttare. Allt i en salig blandning. Det smälter samman och blir som en enda tavla av vackert skulpterade sagofigurer i ett landskap prytt av glitterstoft och regnbågsfärgade rosor. Det är magiskt, underbart, och något alldeles extra.

Detta året ska jag tyvärr bara dit två gånger, då jag till min stora besvikelse inte har så mycket pengar att röra mig med, och därmed inte kan lägga ut pengar på att shoppa loss bland alla stånden och inte heller ta mig dit då det kommer gå åt pengar för bussbiljetter samt inträde, och eventuell läktarbiljett. Det finns hur mycket som helst där, och jag vill ha allt! Lindor, schabrak, ridbyxor, pannband, träns, borstar, hjälmar, benskydd och mycket mycket mer. För den som vill handla är det inte svårt att hitta något som man vill ha, den saken är klar. Något annat som det finns gott om är givetvis duktiga ekipage. Känner man att man vill ha mer inspiration så är det hit man ska bege sig. Att se och försöka ta efter tror jag är något som man ofta underskattar, och inte riktigt tänker på. Både vad gäller upplägg, hur man ska rida, hur man bäst lägger upp en kur och så vidare. Så de två dagar som det nu blir tänker jag se till att göra det bästa utav och supa in alla dofter och nya intryck, och eventuelt fota litegrann också. Vad jag ska införskaffa vet jag inte ännu. En ny hjälm behöver jag, så det ska jag leta efter, och ett par ridbyxor till skulle jag behöva. Sen är alltid lindor, pannband och schabrak extra kul. Vem lurar jag egentligen? Jag vill ha allt man kan köpa typ.

Falsterbo den här tiden på året kan liknas lite vid en festival, och de som varit på festivaler vet vad jag pratar om. Det är något speciellt. Något som gör att maten smakar bättre, att det inte spelar någon roll att det ösregnar när det borde vara molnfritt och strålande sol, att det inte gör något att man precis spenderat hyrespengarna på något som man egentligen kanske inte behöver så där värst mycket. Det är som att man hamnar i ett paradis där allt är spännande, nytt och helt fantastiskt. Ett ställe där man vill vara hela tiden, alltid. Något som flera miljoner människor ser fram emot, vare sig de åker dit och besöker tävlingarna, eller uppskattar det hemma från soffan i vardagsrummet. Falsterbo Horse Show går inte beskrivas, det måste upplevas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0