Helgens kalendarium och uppvaknandet ur arbetslöshetens dvala




Numera är jag officiellt frisk, (går det ens att vara inofficiellt frisk? Skulle det i så fall vara när det bara är en själv som vet om att man är frisk, och när man väl talat om det för någon så blir det officiellt? Hursomhaver, frisk är jag) och jag har till råga på allt lyckats vakna upp ur arbetslöshetens dvala. Att bara gå hemma om dagarna och drälla är definitivt inget för mig. Alls. Visst, jag söker jobb, träffar kompisar då och då, och jag är i stallet varje dag, men jag vill att det ska vara mer. Jag vill att saker ska hända, massor, på en gång. Kanske är jag lite manodepressiv, för det känns ofta som att det blir sådär att jag har sjuhundraelvatusen saker att göra på en gång, och så är det så i några veckor, och sedan är det som att luften går ur mig och jag orkar inte med någonting eller någon. Eller, en rimligare förklaring dessutom, så är det helt enkelt så att jag inte lärt mig att ta en sak i taget och ha tålamod. Jag vill helst att allt ska hända nu, nu ,nu! Ungefär som en liten hundvalp som inte förstår det här med att vänta på godiset, vilken dum idé, totalt onödig, och oerhört frustrerande.

Förutom att jag kommit in i en av mina racerperioder, så är jag även full av tillförsikt vad gäller helgens planer. De ser väldigt lovande ut, och jag tror att det kommer bli en riktigt rolig helg, fylld med både det ena och det andra. Jag kom precis, i skrivande stund, på en sak, nämligen att jag från och med idag lovat mig själv att inte äta något godis (sött överhuvudtaget) på en månad. Jagh ar nämligen lyckats med konsstycket att bli sockerberoende, vilket inte främjar mitt mål att få en vältränad och fit kropp. Äter man kladdkaka dagarna i ända så blir man snart en geleklump i stället för  att ha en fast kropp med väldefinierade muskler. Tillbaka till hlegens planer. Imorgon (fredag) så ska jag träffa Annika, och det ser ajg frma emot jättemycket, för vi har inte setts sedan Metaltown, helt galet. Och snart ska hon dessutom iväg igen, sorgligt nog. Förutom det så ska jag och Erika ha fotosession, med temat soccerplayers. Kommer nog bli ballt. Lördag är det mys i stallet som gäller på dagen, och på kvällen är det röjarparty. Har börjat fundera lite smått på vad jag ska ha på mig, får se vad det blir. Men troligen klänning, var längesedan sist, så känner för att fixa upp mig lite mer ordentligt. Efter att ha gått runt sunkig med fettigt hår och inget smink överhuvudtaget i tre dagar så känner jag att det vore kul med en uppiffning. Söndagen tänkte jag åka och bada om det är någon som vill följa med, och om vädret  tillåter vill säga.

Höstens planer börjar även de smidas, och som det ser ut nu så kommer jag plugga, om jag kommer in, vilket jag kallt räknar med att jag kommer göra, och under tiden tänkte jag jobba extra på gfk. Allt för att tjäna en liten extra slant att slösa upp på kläder och hästgrejer. Inte riktigt, jag tänkte faktiskt spara till om jag ska ut och resa och/eller jobba utomlands frampå vårkanten. Jag hade velat gå en massörutbildning, men då man tyvärr inte kan få csn för dem, så vet jag inte hur jag ska lösa de finansiella problemen vad gäller det. Däremot är det lättare att kolla på Yard and Groom och få ett jobb hos ngn och åka iväg ett tag och sedan komma tillbaka lagom till WGT. Annars funderar jag på att helt enkelt gå en blueberrykurs och ta Cambridgeexamen, bara som en kul grej. Den kommer nog inte komma till särskilt stor användning, men ändå.

Snurri snurr. Nu börjar jag bli trött, så kanske dags att sova. Eller ska jag kolla på Gossip Girl i stället? Nä, sängen får det bli, är en dag även imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0