Konsten att kunna ta ett chillpill och bara slappna av

Lyssnar på sjukt otippad musik (i form av Rihanna och Eminem), och känner hur mitt välbefinnande bara ökar och ökar. Solen står inte på lika mycket längre så jag slipper känna mig som en klick smör ute på den brännheta asfalten, och slipper således kippa efter luft och den där känslan av att mitt huvud ska sprängas avtar i takt med att jag lyckas varva ner mer och mer. Sedan jag kom hem efter att ha tillbringat någon timme i stallet med den mest underbara som finns i hela världen (dvs Mandy) så har jag surfat runt på "feel-good"-sidor och känner hur min puls sänkts och ett leende sakta men säkert spridits över mitt ansikte. Jag känner hopp, förtroende för mig själv. Jag har drömmar. Jag vill saker. Men jag kan också vänta, jag behöver inte göra allt nu, på en gång, utan jag börjar med något och ser vad som händer. Tar ett chillpill.

Jag tror att jag behövde det här, få vara ensam, hemma, utan någon annan att tänka på eller ta hänsyn till. Det blir väldigt jobbigt att leva nomadliv efter ett tag, även om det är hur skoj som helst under tiden. Ibland behöver man dock kvällar där just ingenting händer, i alla fall inget mer spännande än att behöva gå från datorn bort till TV:n för att man hellre vill kolla på en film som spelas än att surfa runt på random sidor.

Les music som jag lyssnat på är bland annat denna, som jag faktiskt aldrig hört tidigare men genast föll för på något konstigt vänster. Jag menar, det här är ju inte hårdrock eller synth?
"Love the way you lie" (med Rihanna och Eminem)

Gör något inlägg imorgon, eller rentav senare ikväll, om några sidor jag tycker om att gå in och kolla på för att där finns så himla mycket positiv energi, bra tips och tänkande människor. Människor som inte villl stagnera, som inte vill se andra vara olyckliga utan hellre hjälpa till med den visdom eller de reflektioner de själva gjort. Människor som vill förändra, göra världen till en vackrare plats. På riktigt. Inte bara för syns skull, utan de gör det för känslan av att eventuellt ha hjälpt någon därute att få en mer positiv inställning till sig själv, hjälpt någon att se på saker och ting ur ett annorlunda och mer positivt synsätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0