Synthjunta och fascistfetish i P3 Kultur

Vad kan vara bättre än en hel vecka med synthmusik, fakta, intervjuer och djupgående diskussioner om synth? Det är svårslaget, det är det. Det skulle möjligtvis vara en invecklad diskussion om hur dagens dressyr ser ut jämfört med förr och hur det påverkar hästarna med rollkur och dylikt. Sådant som bara hästnördar tycker är kul med andra ord. Nörderi om rörelsemekanik och annat ljuvligt.

Tillbaka till synthen. Jag vet inte om jag egentligen gillar typisk synthmusik särskilt mycket, i alla fall inte synthpop, då jag egentligen är en sucker för hårdare musik med bas och trummor som får det att bulta i hela kroppen. Så där är jag nog egentligen mer mot industrial eller EBM, om man nu ska vara sådan och dela in i massa genrer hit och dit. Oavsett vad så är musik underbart. Speciellt om det är elektroniskt och har en skön rytm och beat i sig. Flera program som handlar enkom om synthmusik, och hela subkulturen, är alltså långtifrån något dåligt. Tvärtom. Jag vill hoppa runt och skutta i glädje. Sådana här saker är sånt som jag tycker om. Musik, diskussioner, analyser, historia. Jäy!

Så, gå nu in alla och titta på P3s hrmsida och eventuellt lyssna. Se dock till att ni har gott om tid, för när ni väl börjat kommer ni inte vilja sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0