I gryningens sken

Jag har så smått börjat smida ännu lite mer planer för mitt skrivande och har kommit fram till några texter som jag ska skriva och sedermera skicka in till olika tidningar för att se om det finns någon som vill publicera i alla fall en av dem. Men först och främst ska de bli klara, kollas igenom, ändras om, kollas igenom ännu en gång, och sen ska jag givetvis hitta tidningar som är passande och som jag känner att jag skulle kunna tänka mig att skriva för. Efter lite sökande på google har jag nu hittat några fantasysidor, dit jag eventuellt ämnar skicka in några alster till, oavsett om det ger betalt eller inte. För det är egentligen inte pengarna jag vill åt, och det tror jag kommer lättare av sig själv lite senare, när bollen väl är i rullning så att säga.

Förutom mitt skrivande så vill jag även gärna testa på att modella lite då och då för skojs skull. Jag är inte fotogenisk alls av mig, så det får helt enkelt gå som det går. Dock har jag lite roliga ideer som jag gärna vill föreviga på bild. På tal om foton och dylikt så kom jag på ännu en sak som jag tänkt lära mig; nämligen redigering, och hlest av allt skulle jag vilja kunna göra coola fantasybilder med ruiner, drakar och stuff. Så jag tänkte att när jag skaffat mig en egen dator så ska jag ladda ner Photoshop eller vliket program som nu är bäst, köpa mig några tidningar och sätta mig ner och komma igång och lära mig det. Passar perfekt när det är regniga lite tråkiga dagar och man helst av allt vill sitta inomhus.

Nu är det dags för mig att börja skriva lite, och komma igång med alla mina texter jag planerar att skriva.
Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0