Paint the world blue, like an orange



Jag har precis bakat färdigt en plåt med morotsbröd, eller snarare bullar, dock tror jag inte att de blev så lyckade då de var lite väl hårda när jag tog ut dem, trots att jag tog ut dem ungefär fem minuter innan den egentliga tiden. Men jag antar att det är så det blir när man har en ny ugn som man inte riktigt är van vid. Jag försökte rädda situationen så gott det gick genom att pensla dem med vatten innan jag lade dem att svallna på galler under bakduk, så det återstår bara att se hur de är i morgon. Och i vilket fall som helst så går de ju att äta ändå.

Bakning är som en slags terapi för mig, när jag känner mig rastlös och känner att jag vill skapa något, med mina händer, så brukar jag baka. Oftast blir det någon form av kaka, men det som är allra roligast att baka är faktiskt bröd, och helst då sådana som måste knådas mycket och länge. Jag tror bestämt att det är dags att jag provar på att baka surdegsbröd snart, och då kan jag ju fördelaktligen börja med ett som enbart tar några dagar, i stället för att vara hardcore och köra på ett som tar flera veckor. Surdegsbröd är ju som bekant väldigt nyttigt och på ett sätt godare än annat bröd med.

På tal om orangea saker så har jag gått i funderartagen vad gäller mitt hår, och jag har kommit fram till att jag skulle vilja testa, hör och häpna, orange hår! Visst, det är ganska svårmatchat, och det är nog väldigt väldigt väldigt (ja, ni fattar grejen) svårt att få en snygg nyans som dessutom passar ens egna färger, men jag tänker som så att jag ger det ett försök och ser hur det går. Det kan ju trots allt inte gå mer än åt helvete. Jag tänkte börja lightversionen och enbart köra på lite slingor först och sen eventuellt färga hela håret orange. Kanske. Möjligtvis. Den som lever får se helt enkelt. Däremot är jag lite osäker på hur jag ska gå tillväga, för jag tror att om jag bara bleker mitt svarta hår så kommer det bli en dassig ful orange färg, och jag skulle vilja ha en mer skarp nyans, så antagligen är det bäst om jag bleker två gånger, eller kanske rentav tre, och sedan köper en orange toning från Directions. Tyvärr har de ingen som är knallorange, utan deras orangea heter "peach" och är en mer mjuk nyans, men det är nog fortfarande mycket bättre än om jag bara bleker håret.

Nu spammar jag lite med orangehåriga damer, så att ni kan se hur awesome det kan bli;


Misty, från Pokemon ;P


Gult och orange t.o.m, hur coolt som helst!


Ännu en variant på både gult och orange


Och så en orangehårig brutta, bara kolla vad fint det faktiskt kan bli!


Orange, orange, orange


Edit: Bullarna blev bra i alla fall, mjuka och lagom brända :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0